Multe dintre companiile existente astăzi investesc sume uriașe în branding. Este esențial să rămâi în mintea lui și să îl convingi să te aleagă, iar acest lucru presupune, printre altele, să ai grijă de propria imagine, de la produsele pe care le vinzi, la logo design, fiecare pas este la fel de important. Te-ai gândit până acum cât de important este un logo pentru un brand, cât de multe lucruri poate să transmită prin acest element și cum acesta poate influența în final opțiunea de cumpărare a consumatorului? Nu este nicio surpriză că serviciile profesionale de logo design sunt căutate înca din primul moment în care cineva decide să își deschidă o afacere. Pe umerii designer-ilor se află o mare responsabilitate atunci când crează un logo, de la concept, la culori și până la font-urile folosite.
Iată care sunt cele mai populare font-uri și ce companii cunoscute le folosesc în logo-ul lor






Avant Garde Gothic


Myriad (Pro)
Myriad Pro este versiunea OpenType a familiei originale de font-uri Myriad. Pentru prima dată acest font a fost utilizat în anul 2000, odată ce Adobe a trecut la standardul OpenType. Pe lângă Adobe, Visa este un alt business care a folosit în branding acest font.














Helvetica
Helvetica a apărut la mijlocul anilor ’50 și era ușor diferit de font-ul pe care îl știm astăzi. Helvetica este probabil cel mai folosit font în întreaga lume, putând fi văzut pe multe logo-uri, postere, pe afișe și chiar indicatoare rutiere, iar acest lucru se datorează stilului neutru care nici nu deranjează, dar nici nu stârnește alte tipuri de reacții. American Apparel, Caterpillar, Jeep, Lufthansa, LG, Fendi, Panasonic, Subway sunt brand-uri care folosesc Helvetica în logo-urile lor.






Optima (Roman)
Optima este un font care a avut succes încă de la lansarea sa, în anul 1958. Fiind un font foarte lizibil, poate fi folosit în multe contexte. Optima (Roman) este recomandat în toate cazurile în care aveți nevoie de un font care să arate modern și clasic deopotrivă. Aston Martin, Jaguar, Yahoo! sunt companii care au ales Optima (Roman) în logo-urile lor.




Gill Sans




Avenir Black






Eurostile (Ext)
Eurostile este un font inspirat din viitor, cu un aspect futurist care îl face să fie utilizat de multe ori în contexte care au legatură cu tehnologia. Font-ul Eurostile se regăsește și în logo-urile Casio, Toshiba, Under Armour.








Futura
Așadar, putem să concluzionăm că sunt destul de multe font-uri vechi, dar care încă au locul lor în logo design-ul zilelor noastre. Și mai ales, nu este necesar să alegem un font unic care nu se mai regăsește în piață. Luând drept exemplu Futura, poți vedea că este folosit într-o arie destul de larga de business-uri și mai ales, daca te uiți în exemplele din imagini, nu seamana aproape deloc logo-urile respective între ele.
Dacă ai nevoie de un logo pentru afacerea ta, care vrei să transmită calitățile business-ului către clienți cât mai bine, ne poți contacta oricând.