De ce ai nevoie de un branding făcut bine?
Logo-ul este cartea ta de vizită și te poziționează în mintea clienților
Clienții aleg în funcție de valoarea aparentă, nu cea reală
Cu o imagine bună, o companie își crește valoarea în piață, creează relații și prelungește aceste relații, clienții noi devenind clienți recurenți. Atât de important este un simplu logo.
Dacă închizi ochii și te gândești la McDonald’s, ce vezi? Cumva niște bolte aurii? Pentru aceste companii care au o identitate vizuală puternică, identitatea este cea la care persoanele se gândesc prima oară, nu produsele sau serviciile oferite.
Regândind importanța identității
Oamenii judecă o carte după copertă
Fie că e corect sau nu, cu toții o facem. De aceea valoarea percepută a unui serviciu sau produs este în general mai mare decât valoarea lui reală.
Aceeași identitate văzută iar și iar crește încrederea, și încrederea face clienții să se întoarcă. Este ca și cum a-i lega o față de un nume – logo-urile ajută oamenii să țină minte experiențele avute cu o companie.
Un logo devine cunoscut, iubit, apoi preferat
Produsele nu sunt doar produse, nu?
Coca-Cola este mai mult decât un suc. Starbucks este mai mult decât o cafea. Ray-Ban este mai mult decât o pereche de ochelari.
Interacționând cu aceste produse primim o experiență, și le cumpărăm cu acea experiență în minte. Branding-ul face o companie memorabilă, este fața ei și ajută consumatorii să o recunoască oriunde.
Experiența contează
Mai mult de atât, companiile care creează aceste produse și le promovează știu exact ce experiență vor să primești în momentul în care cumperi. Un brand trebuie să ofere:
- Experiență
- Identitate
- Încredere
- Recunoaștere
- Mândrie
Trebuie să fii memorabil
Uită-te pe lângă tine și garantez că vei vedea cel putin câteva logo-uri pe care le cunoști foarte bine. Pentru că au devenit memorabile. Pentru a ajunge astfel în timp, un brand trebuie să fie:
- Personal
- Social
- Conectat
- Prezent
- Unic