Deși toate sunt o combinație de text și imagini, fiecare tip de logo dă brand-ului tău un alt feeling. Și din moment ce logo-ul tău este primul lucru pe care îl văd clienții tăi, trebuie să te asiguri că este făcut corect.
Aici sunt cele 7 tipuri de logo despre care trebuie să știi:
1. Monogramă (sau lettermark)


Logo-urile tip monogramă sunt făcute doar din litere, de obicei inițialele brand-ului. Prescurtează numele foarte lungi ale unor brand-uri – de exemplu HBO – Home Box Office. Decât să memorezi sau să spui numele întreg, unele afaceri decid să meargă doar pe înițiale, deci face sens să aleagă un logo tip lettermark. Nu e mai ușor să spui NASA decât să spui National Aeronautics and Space Administration?
2. Workmark (sau logotype)


Similar cu un lettermark, un wordmark este un logo pe bază de font, care se concentrează doar pe numele companiei. De exemplu Coca-Cola. Wordmark-urile funcționează bine când afacerea are un nume distinct și ușor de reținut. Logo-ul Google este un exemplu perfect. Este catchy și memorabil, iar când este combinat cu un font ales bine, crează o recunoaștere de brand foarte puternică.
3. Simbol


4. Simbol abstract


5. Mascotă


6. Simbol combinat


7. Emblema


Acest tip de logo reprezintă un font înăuntrul unui simbol sau al unui icon. Aceste logo-uri tind să aibă o aparență tradițională, clasică, și devin alegerea optimă pentru multe școli, organizații sau agenții guvernamentale. Dar acest tip de logo este folosit și în afara acestor exemple cu succes. Cele mai cunoscute care îmi vin în minte acum sunt Starbucks și Harley-Davidson. Față de simbolurile combinate, acestea nu sunt deloc versatile în ceea ce privește folosirea separată a simbolului sau a wordmark-ului. Nu ar arăta prea bine, nu?