Cum să te adaptezi peisajului digital în 2020

Tot mai multe business-uri investesc în prezența lor online, fie că e vorba de social media, fie că vorbim de digital marketing.
prezenta online 2020

Kind reminder: E 2020

… și tot mai multe business-uri investesc în prezența lor online, fie că e vorba de social media, fie că vorbim de digital marketing – ceea ce ne duce la următoarele concluzii:

   1. Mediul online devine din ce în ce mai aglomerat, iar consumatorii văd din ce în ce mai multe ad-uri, deci devin din ce în ce mai selectivi și rezistenți la clichee.

   2. Peisajul digital devine din ce în ce mai scump, costul ad-urilor fiind direct proporțional cu numărul advertiserilor. Să luăm două exemple, cele mai cunoscute de atfel – Facebook și Google:

         – Facebook decide CPC-ul tău printr-o multitudine de factori, însă cel care stă la bază este CPM, adică prețul per 1000 de afișări. Cu cât există mai multe business-uri care „se bat” pe aceași mie de afișări, cu atât costul va fi mai mare.

         – Google decide rankingul în rețeaua sa de search în funcție de cum se prezintă fiecare advertiser: cât de calitate e ad-ul său, cât de bine răspunde utilizatorul la experiența din landing page și, bineînțeles, cât și cum licitează fiecare advertiser

   3. Promisiunile devin din ce în ce mai repetitive. Uite, hai să ne gândim rapid la 3 secvențe de cuvinte cheie folosite în headline-urile advertiserilor din 2020:

"Doar aici găsești.."

„Reduceri pe care nu vrei să le ratezi”

„O gamă variată”

Da, toate business-urile au oferte variate, reduceri incredibile, produse unice. Concluzia? Copywriterii devin din ce în ce mai limitați de „s-a mai făcut”, promisiunile de brand devin din ce în ce mai repetitive, iar inovația apare mai rar decât echipele românești în cupele europene. (fără supărare, râsul și auto-ironia sunt sănătoase 😁)

Ce să faci ca să te remarci

Ascultă piața, consumatorii, fii atent la trend-uri! Acestea sunt principiile după care ne ghidăm la KAT Agency și pe care le aplicăm în relația cu fiecare client prin intermediul feedback-ului sincer și al recomandărilor bazate pe date. Iată ce îți recomandăm și ție:

Personalizează experiența fiecărui user din site-ul tău

Încearcă să transformi experiența utilizatorului, să îi faci navigarea mai ușoară, să adaptezi ceea ce vede în funcție de istoricul său cu tine. Poate suna complicat dar nu e. Uite câteva exemple care aduc un nice touch experienței utilizatorului:

      – Produse vizualizate recent – de câte ori ți s-a întâmplat să vezi un produs, să îl lași deoparte, iar apoi să nu știi unde să îl mai găsești când ai revenit pe website? Pare un sfat banal, însă există o mulțime de business-uri cu o ofertă mare care nu folosesc acest tweak, pierzând potențiali clienți, ai grijă să nu fie și al tău printre ele;

      – Produse complementare și produse similare – oferă utilizatorului opțiuni și îi ușurează experiența de cumpărare. De asemenea, te ajută pe tine să faci upselling și crosseling fără a mai investi în remarketing plătit;

      – Poze de produs de calitate – aici nu ne referim la numărul de pixeli, ci la capacitatea de a evolua produsul prin intermediul pozelor disponibile. E demonstrat faptul că utilizatorii au un grad de încredere mai ridicat în magazinele online care oferă o imagine clară a produsului, cu poze din diferite unghiuri, nedeformate și clare. TIP: Poți opta pentru pozele 360°, utilizatorii le iubesc!

Hotjar + Google Analytics = conversie

Îmbunătățește-te constant, cere feedback! Aici ne referim la două modalități prin care să verifici dacă faci bine lucrurile:

      – Feedback-ul direct – realizează sondaje, întreabă-ți clienții dacă sunt mulțumiți cu experiența pe care au avut-o pe fiecare proces de business (cumpărare, suport clienți, retur, livrare, prospectare site etc.);

      – Feedback-ul indirect – monitorizează-ți traficul din site, analizează paginile cruciale (cele de produs, landing page-urile de oferte, pagina de checkout etc.) și vezi cum se comportă userii tăi atunci când ajung în ele. Iar pentru asta, îți recomandăm două tool-uri esențiale:

         Hotjar – un tool free (cu opțiuni premium foarte faine) care te ajută să identifici care sunt zonele cele mai click-uite din paginile tale, să vizualizezi în format video sesiuni ale userilor tăi, să vezi la ce pas din checkout abandonează procesul și multe altele;

         Google Analytics – esențial pentru orice business online, Analytics te ajută să analizezi până la cel mai mic detaliu datele din site-ul tău. Uite doar câteva exemple:

            – Analiza campaniilor de ads – de la cuvinte din Google Search care ți-au adus conversii, până la ce vizual din campaniile de Facebook ți-a adus cei mai valoroși utilizatori:

            – Analiza traficului organic – cuplat cu Google Search, Analytics te poate ajuta să îți îmbunătățești exponențial traficul organic;

            – Analiza vizitatorilor – de la vârstă, oraș și device, până la interese de cumpărare și hobby-uri.

Testează canale de comunicare noi

Cu cât numărul de rețele de socializare și entertainment va crește, cu atât va crește și numărul oportunităților de digital. De asemenea, în ultimii ani a devenit din ce în ce mai clar că tipurile de public devin tot mai segmentate în funcție de rețea. Uite ce îți propunem noi să încerci în 2020:

      – Tik Tok – la început doar pentru publicul tânăr, Tik Tok devine din ce în ce mai popular datorită rețetei de succes ce include conținutul video;

      – Pinterest – dacă business-ul tău include în procesul decizional de cumpărare, o compontentă vizuală și nu numai, Pinterest e clar un loc bun în care să fii prezent;

      – Waze – un must-have pentru orice afacere offline, Waze permite ca ad-urile din rețeaua lor să apară la locul potrivit, pentru omul potrivit.

Segmentează-ți audiențele targetate în campanii online

Nu te limita la a găsi oameni care au nevoie de un scaun, ci gândește-te ce lifestyle are omul care ar sta pe acel scaun, iar dacă omul a vizualizat deja acel scaun pe website-ul tău, ai grijă să nu-l mai inviți să-l descopere, ci să-l cumpere – cam așa ar suna acest principiu transpus într-un exemplu practic.

Anul 2020 e despre personalizare, despre momentul & locul potrivit. Uite 3 lucruri pe care propunem să le implementezi în strategia ta de digital:

      -Funnel-ul – deși poate suna banal pentru unii, există încă reclame ce rulează online pentru toată lumea. Un funnel presupune să împarți userii în mai multe categorii, în funcție de cum au interacționat cu business-ul tău;

      -Dynamic Remarketing – nu comunica folosind același mesaj pentru toți utilizatorii care au vizitat pagina ta, ci amintește-le ce produse au vizualizat, ce oferte există pentru ele, etc. Dynamic Remarketing e opțiunea prin care, folosind script-uri precum Facebook Pixel sau Google Remarketing Tag, poți personaliza fiecare reclamă de remarketing;

      -Up-selling și cross-selling – amintite și mai devreme, aceste modalități te ajută să nu alergi întotdeauna după clienți noi, ci să contruiești return pe baza clienților pe care i-ai convins deja că ești de încredere: clientul a cumpărat o masă? Propune-i la checkout și un scaun! Clientul a cumpărat un telefon acum o lună? Propune-i astăzi și o husă la pachet cu o folie!

Crează o comunitate în jurul business-ului tău

Cel mai important lucru e tribul tău (cc: Seth Godin)! Cu cât vei reuși să creezi atașament în jurul brandului tău, cu atât va crește și business-ul tău. Uite două exemple pe care să le aplici în 2020:

      – Newsletter cu conținut valoros – nu folosi lead-urile doar pentru vânzare și oferte, ci oferă-le și content de interes pentru ei;

      – Grup de Facebook – o idee din ce în ce mai folosită e aceea de a crea un grup de Facebook cu clienții cei mai fideli/toți clienți și de a construi un mic forum de discuții în jurul brandului tău, o mică comunitate care dezbate, dă feedback și rămâne engaged cu tine.

Alte articole

Vrei să îți crești afacerea?

Dă-ne un semn și ținem legătura!

date contact kat agency