5 metrici Google Analytics cruciali pentru e-commerce

Google Analytics analizează fiecare interacțiune a utlizatorilor (denumite în cadrul GA – hits), organizează datele și te ajută să înțelegi ce faci și ce nu faci bine.
metrici e-commerce

De ce Google Analytics

Instrumentul gratuit de monitorizare a traficului creat de Google – Google Analytics – îți permite să înțelegi ce fac utilizatorii după momentul achiziției (precum vei vedea și mai joc, achiziție = momentul în care convingi utilizatorul să îți acceseze website-ul) și să înțelegi cum poți optimiza asset-urile tale digitale pentru a ușura experiența de navigare a vizitatorilor și a crește business-ul online.

Cu un setup relativ ușor de realizat, Google Analytics analizează fiecare interacțiune a utlizatorilor (denumite în cadrul GA – hits), organizează datele și te ajută să înțelegi ce faci și ce nu faci bine.

Iată 5 metrici pe care ar trebui să stai cu ochii dacă activezi în industria ecommerce-ului:

Bounce Rate

Bounce rate-ul reprezintă procentajul utilizatorilor care îți vizitează site-ul și ies direct din landing page, adică fără a naviga pe alte pagini. Cu cât rata de bounce rate este mai mare pentru o anumită pagină, cu atât va trebui să acorzi mai multă atenție paginii respective și să cauți motivul pentru care utilizatorii nu continuă navigarea.

Dacă pagina ți se pare în regulă, atunci căutarea ta va trebui să continuă în direcția surselor de traffic, adică să identifici de unde provine tot acel trafic – căci e posibil ca utilizatorii care ajung în site să aibă așteptări diferite față de ceea ce găsesc, iar conținutul să fie irelevant, deci să investești fără rost bani în advertising plătit.

Obiectivele și rata de conversie

E crucial să setezi obiective și să le urmăreștil făcând legătura între rata de conversie a acestora și:

  • Paginile / produsele unde e mai ridicată, precum și cele unde e mai scăzută;
  • Procesul de achiziție – urmărește în ce etapă renunță cel mai des utiliatorii tău și vei știi ce poți face pentru a crește numărul de conversii;
  • Campaniile de digital – analiza campaniilor tale de advertising plătit nu ar trebui să se oprească doar la „tabloul de bord” al acestora, ci ar trebui să folosești link-uri UTM pentru a analiza performanțele fiecărei campanii, respectiv ad.

Device type

E foarte important să înțelegi care sunt device-urile pe care le folosesc utilizatorii tău pentru a te vizita, astfel vei putea să structurezi website-ul adaptat nevoilor consumatorilor. Google Analytics îți oferă posibilitatea să afli de la ce model de telefon sau tabletă folosesc, până la numărul de device-uri de pe care te-a vizitat același utilizator.

Pentru ca aceste date să fie valoroase pentru tine, încearcă să faci legături între metricii pe care îi pune la dispoziție platforma, legături precum:

  • De pe ce device se fac cele mai multe achiziții;
  • Care e device-ul cu cel mai ridicat bounce rate;
  • De pe ce platformă vin cei mai mulți utilizatori desktop.

 

Făcând aceste legături, vei putea lua decizii data-driven care să te ajute să îți optimizezi business-ul în funcție de nevoile consumatorilor.

New visitor, Returning visitor și Returning rate

Așa cum probabil știi sau intuiești, new visitor reprezintă utilizatorii care te vizitează pentru prima dată, iar returning visitor sunt cei care se întorc pe site-ul tău.

Analizând acești metrici vei putea descoperi care sunt canalele care îți aduc cel mai valoros public sau care sunt campaniile de Facebook care aduc utilizatori neinteresați de produsele tale, putând să îți optimizezi serios activitatea online. Vezi o reclamă cu un produs pe mobil, dar intri și de pe desktop să arunci o privire înainte de a face achiziția. Sună familiar, nu? Nu ești singurul.

Foarte mulți utilizatori folosesc mai multe platforme pentru a acesa un website înainte de a face conversia finală, fiind foarte important pentru tine să înțelegi cum și de unde vin aceste interacțiuni cu site-ul tău.

Multi-channel funnel

Această opțiune îți permite să analizezi și să înțelegi care sunt campaniile care au adus conversii pe site-ul tău și cât a contribuit fiecare dintre ele.

Analizele arată că un utilizator are nevoie, în medie, de 7-8 interacțiuni cu un brand înainte de conversia finală, fiind foarte important pentru tine ca și owner de magazin online sau advertiser să bugetezi în cunoștință de cauză pentru fiecare campanie pe care o realizezi.

Urmărind și analizând campaniile prin această opțiune și folosind un model atribuție potrivit, vei putea descoperi care sunt campaniile care performează cel mai bine și pot primi un buget mai mare, dar și care sunt acele campanii care nu aduc un plus-valoare business-ului.

Alte articole

Vrei să îți crești afacerea?

Dă-ne un semn și ținem legătura!

date contact kat agency